EN فا

سیم کارت آرین تل سیم کارت استارتاپی کشور

سیم کارت آرین تل سیم کارت استارتاپی کشور

78  تعداد بازدید  |  شنبه 21 تیر ماه 1399

 

 

سیمکارت آرین تل به عنوان سیمکارت استارت آپی کشور معرفی می گردد.


بر اساس امضاء تفاهم‌نامه میان بانک ایران زمین با سازمان فناوری اطلاعات ،موافقت گردید سیمکارتهای آرین تل در قالب بسته حمایتی به ۵۰۰۰ عضو سامانه ایران نوآفرین ارائه گردد. این اعضاء ، استارت آپهای حوزه فن آوری می باشند که در سامانه ایران نوآفرین ثبت نام نموده و کد نوآفرین در یافت کرده اند. و از این پس سیمکارت آرین تل به عنوان سیمکارت استارت آپی کشور شناخته شده و به کسب و کارهای نو پا معرفی می گردد.

 

 

مراسم امضاء تفاهم‌نامه ایران زمین با سازمان فناوری اطلاعات با حضور امیر ناظمی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین  برگزار شد؛

از آنجاییکه نگاه بانک ایران زمین به این حوزه، بحث معماری بانک‌داری باز است. مرکز نوآوری ایران زمین ، شرکت آرین تل و سازمان فناوری اطلاعات ایران در راستای حمایت از کسب‌وکارهای‌ نوپا و شرکت‌های دانش بنیان که عضو سامانه نوآفرین هستند ، بسته حمایتی فراهم کرده‌اند. در این بسته خدمات بانکی / ارتباطی شامل سیم‌کارت، اینترنت پرسرعت، نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان و دسترسی به زیرساخت باز API بانکی در اختیار اعضای نوآفرین قرار می‌گیرد. اعضای سامانه نوآفرین با استفاده از بسته خدمات ارتباطی نوآوران به سیم‌کارت رایگان به همراه اینترنت پرسرعت تلفن همراه و مکالمه رایگان مجهز می‌شون که در اختیار 5000 کسب و کار نو پا و عضو ایران نوآفرین قرار خواهد گرفت.

 

 

در این مراسم امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به این موضوع که تکنولوژی و صنعت دیجیتال زندگی ما را دچار تغییرات اساسی کرده است، گفت: «ده سال پیش درباره آینده بانکداری پیش‌بینی‌های انجام شده که امروز شاید عجیب به نظر برسد. سه حوزه وجود داشتند که در بانکداری با هم به تعارض رسیدند؛ بانک‌ها به عنوان بازیگران سنتی بحث پولی بانکی، اپراتورها بودندکه یکسری از کشورها جایگزین بانک ها شدند و حوزه سوم فین‌تک ها که هیچکدوم از این دسته ‌ها نبودند ولی کیف‌پول‌های خود را ارائه دهند. امروز همچنان این تعارض وجود دارد و مراکز نوآوری به غیر از کارکرد متعارف خودشان ، باید این سه را بهم نزدیک کنند، اپراتورها می‌توان فراگیری مالی رو بالا ببرند، کارکردهای اعتباری دارند و بخشی از امتیار کرد کارت را بگیرند وکیف پول را تشکیل دهند. حوزه فین تک بسیار در حال رشد است اما درگیری در ان وجود دارد و کسب و کارهایی که بتوانند زودتر کیف پول خود را ارائه دهد می‌تواند جایگاه خوبی داشته باشند.

 

 

در ادامه فرزاد غصنفری، مدیر توسعه تجاری آرین تل درباره همکاری خود با بانک ایران زمین توضیح داد: «در راستای همگرایی بانک ایران زمین و مجموعه‌هایی که در درون بانک است بازوی ایجاد کرده است که چابک بودن در تصمیم‌گیری و قابلیت‌های مسائل سازمانی کار را میتواند انجام دهد، استراتژی ما رفتن در اقیانوس آبی است و استارتاپ هایی رو انتخاب کردیم که بازار ساز هستند، پلتفرم که در بانک ایران زمین ایجاد شده سیستم اوپن ای پی ای هست و در اختیار استارتاپ‌ها قرار داده شده است تا رشد کنن و هدف این است که خدماتی چون تراکنش های مالی احراز هویت و… ارائه دهیم. یکی از بحث‌هایی که مرکز روی آن بسیار متمرکز است موضوع فین تک است که ما تلاش می‌کنیم که استارتاپ‌ها بیییند و خدمات خود را ارائه دهند.»

 

 

 

سعید روشنی، مشاور رئیس سازمان نوآوری نوآفرین با اشاره به این موضوع که نوآفرین بزرگترین درگاه ارائه خدمات دولتی به اکوسیستم استارتاپی ایران گفت: در ابتدا تلاش این سامانه ارائه خدمات دولتی در یک پلتفرم واحد و ییکپارچه به اکوسیستم نوافرینی ارائه دهد. پس از گذشت زمان و پس از آن که ما توانستیم بزرکترین پایگاه داده اکوسیستم استراتاپی ایران را تولید کنیم و آن را در اختیار خود مجریان اکوسیستم قرار دادیم. اردیبهشت ۹۷، طرح نوآفرین تصویب شده است و یکسال از این فرایند می‌گذرد. در این یکسال ما توانسته ‌ایم؛ ۲۵۴۸ کسب و کار نوپا ، ۱۳۰ سرمایه گذار ، ۲۲۲مرکز رشد، شتابدهنده و فضای کار اشتراکی ، ۱۹۲۴تیم نوپا، ۶۳۰ شرکت بزرگ رشدیافته، ۲۵۵علاقمند به حوزه کارآفرینی در به این سامانه اضافه کنیم.

 

 

در ادامه مراسم فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص شاخص‌هایی که می‌توان ازطریق آن پی به دیجیتالی‌شدن یک سازمان برد، اشاره کرد و اظهار داشت: اولین شاخص میزان تراکنش‌های غیرحضوری یک سازمان است؛ ۹۷ درصد از تراکنش‌های بانک ایران زمین به‌صورت غیرحضوری و بیرون از شعبه انجام می‌شوند. شاخص دیگر بحث داده‌های دیجیتایزشده است و مهم است که داده‌ها قبل از دیجیتالی شدن، دیجیتایز شوند. همچنین تعداد سرویس‌ها در یک پلتفرم باز نیز یک شاخص محسوب می‌شود؛ ما در مرکز نوآوری ایران زمین بیش از ۲۰۰ سرویس بانکی بانک ایران زمین را قرار داده‌ایم. علاوه بر این، تعداد کانال‌های ارائه خدمت نیز مهم است؛ اینکه یک سازمان از چند کانال برای ارائه سرویس‌های خود به مشتری استفاده می‌کند.

اینالویی موضوع کاهش هزینه‌ها را نیز در این راستا بسیار مهم دانست و گفت: برخی از بانک‌ها و سازمان‌ها می‌گویند که حرکت به سمت دیجیتالی شدن هزینه دارد ولی باید توجه کرد که اگر سازمانی به سمت تحول دیجیتال حرکت کرد و حداقل ۳۰ درصد از هزینه‌های عملیاتی آن کاسته نشد، مسیر را اشتباه انتخاب کرده است. انجام یک تراکنش در شعبه بانک بیش از ۱۰۰ برابر یک تراکنش آنلاین هزینه دارد، در نتیجه هر چه به سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌کنیم باید هزینه‌هایمان نیز کاهش پیدا کند.

 

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین شاخص مهم بعدی را موضوع نوآوری باز اعلام کرد و توضیح داد:‌ ما در بانک‌ها مدت‌ها است به این نتیجه رسیده‌ایم که نوآوری در داخل سازمان رخ نمی‌دهد و باید نوآوری را از بیرون به داخل سازمان تزریق کرد چراکه بانک می‌تواند در سال حدود دو الی سه محصول جدید ارائه کند ولی وقتی سازمانی در فضای اکوسیستم نوآوری باز قرار می‌گیرد، تمام استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها گسترش‌دهنده محصول آن خواهند شد و تنها کافی است که آن سازمان پلتفرم را در اختیار استارت‌آپ قرار دهد. ما تجربه بسیار خوبی در این زمینه داشتیم و همراه ‌بانک ایران زمین محصول این همکاری است.

وی افزود: در نهایت نیز سازمان باید در حین دیجیتالی‌شدن تغییر رفتار مشتری را حس کند. باید براساس داده‌ای که از مشتری دارد، تجربه مناسبی را برای او ایجاد کند. اگر مشتری از سازمان و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهد راضی باشد، می‌توانیم بگوییم که در مسیر دیجیتالی شدن درست قرار دارد.

اینالوئی در پایان سخنان خود از رونمایی پایلوت بانکداری دیجیتال کشور در پاییز 99 در بانک ایران زمین خبر داد.

سعید روشنی، مشاور رئیس سازمان نوآوری نوآفرین با اشاره به این موضوع که نوآفرین بزرگترین درگاه ارائه خدمات دولتی به اکوسیستم استارتاپی ایران گفت: در ابتدا تلاش این سامانه ارائه خدمات دولتی در یک پلتفرم واحد و یکپارچه به اکوسیستم نوآفرینی ارائه دهد. پس از گذشت زمان و پس از آن که ما توانستیم بزرگترین پایگاه داده اکوسیستم استراتاپی ایران را تولید کنیم و آن را در اختیار خود مجریان اکوسیستم قرار دادیم. اردیبهشت ۹۷، طرح نوآفرین تصویب شده است و یکسال از این فرایند می گذرد.

 

 

عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین نیز با بیان این که حدود سه سال و نیم است که بانک ایران زمین در مسیر تحول دیجیتال در حرکت است، گفت: بانک ایران زمین باور دارد که باید با ایجاد پلتفرم باز و ارائه API به استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها امکان ارائه سرویس‌ها و خدمات جدید و متفاوت را به مشتریان فراهم کند. به عقیده او، سازمان‌هایی که سریع‌تر و زودتر بتوانند در این مسیر گام بردارند، موفق‌تر خواهند بود.

وی با بیان این که توسعه بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین با سرعتی مناسب در حال اجراست، اظهار داشت: حمایت از کسب و کارهای نوین و نیز استفاده از ایده های نو در مرکز نوآوری ایران زمین می تواند تحولی مناسب در بانکداری دیجیتال ایجاد کند. از این رو بانک با تاسیس مرکز نوآوری تلاش کرده تا با حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها به اقتصاد دیجیتالی کشور نیز کمک موثری کند.

مدیر عامل بانک ایران زمین ضمن ابراز خرسندی از همکاری مرکز نوآوری ایران زمین و سازمان فناوری اطلاعات ایران بیان داشت: این تعاملات و همکاری های می تواند ضمن سرعت بخشی اقدامات در این زمینه موجب توسعه و رشد اقتصادی کشور با حمایت از کسب و کارهای نوین شود.

 

 

در پایان این مراسم در حضور مدیرعامل بانک ایران زمین و معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران تفاهم نامه همکاری میان مرکز نوآوری ایران زمین و سازمان فناوری اطلاعات به نمایندگی فرهاد اینالوئی معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین و شهلا ناصری معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران امضا شد.